כמות החיפושים בגוגל לא ירדה בעקבות התפתחות טכנולוגיית ה-AI, אלא השתנתה במבנה ובאופי החיפושים עצמם.
למעשה, גוגל דיווחה כי שילוב טכנולוגיות AI, כמו מודלים גנרטיביים (Generative AI) וממשק Search Generative Experience (SGE), הגדיל את המעורבות של משתמשים, שיפר את ביצועי החיפוש, והביא לשיפור כללי בשירותים כמו YouTube ו-Google Cloud.
השינוי המשמעותי הוא באופן שבו גוגל מציגה את התוצאות.
חלק מהחיפושים מקבלים מענה ישיר מה-AI, מה שמוביל לכך שמשתמשים לא תמיד לוחצים על קישורים חיצוניים (הקישורים בעמודי החיפוש בגוגל).
מגמה זו מעוררת חששות מצד אתרי אינטרנט ועסקים מקוונים, כי הפחתת הצורך בכניסות חיצוניות עלולה להוביל לירידה בטראפיק וגם בפלטפורמת של הפרסום הממומן, במיוחד עבור אתרים מבוססי תוכן ומידע.
באופן כללי, AI לא הפחית את כמות החיפושים הכוללת, אלא שינה את הדרך שבה גולשים מקיימים אינטראקציה עם התוצאות ומבצעים את החיפושים שלהם.
שורה תחתונה, הקידום האורגני בגוגל חי ובועט ומביא טראפיק סופר איכותי לאתרים שדואגים להיות מקודמים במילות מפתח איכותיות בעמוד הראשון בגוגל.
* קראו – פרסום באינטרנט לעסקים בעת מלחמה