times
times
times
angle-right

השפעת קידום אורגני על AI

רוצים לדעת איך קידום אורגני בגוגל משפיע על שאילתות ותשובות של מנועי בינה מלאכותית (AI) כמו ChatGPT, Google Gemini ו-Claude?
סקרנו עבורכם כל מה שצריך לדעת על השפעת קידום אורגני על AI נכון לשנת 2025

מקורות המידע של מנועי ה-AI מבוססים (גם) על אתרים שמדורגים גבוה בגוגל

מנועים כמו Chat GPT ו-Gemini אמנם אינם "מבוססים על תוצאות חיפוש בגוגל" בזמן אמת, אבל:

  • הם ניזונים ממידע שנמצא באתרים שנסרקו במהלך אימון המודל או בזמן גלישה באינטרנט (למודלים עם browsing).
  • אתרים שמדורגים גבוה בגוגל לרוב נחשבים איכותיים, סמכותיים ועמוסי תוכן עדכני – ולכן נבחרים לעיתים קרובות לאימון או הפניה בתשובות AI.

משמעות – תוכן איכותי שזוכה לקידום בגוגל – סביר להניח שייחשף גם למנועי ה-AI, ולכן יקבל יותר חשיפה דרך פלטפורמות כמו ChatGPT או Gemini.

שאלות שמופנות ל-AI דומות מאוד לשאילתות SEO (בעיקר בביטויים long-tail)

לדוגמא שאילתות:

  • "איך לבחור עורך דין מקרקעין בחיפה?"
  • או: "מה היתרונות של פרקט פישבון לעומת פרקט רגיל?"

השאלה עצמה – בשפה טבעית – דומה מאוד לשאלות שאנשים מקלידים בגוגל. לכן:

  • אם תוכן באתר שלך כתוב כך שהוא עונה לשאלות מדויקות, בשפה בהירה, עם כותרות מתאימות – הוא יתאים גם למנועי AI.

משמעות – תוכן מותאם לשאילתות של גוגל עוזר גם לאלגוריתם של מנועי AI להבין שזה מקור איכותי למענה.

מודלים כמו Chat GPT מפנים לעיתים למקורות – ואתרים איכותיים יוזכרו יותר

  • במקרים רבים, מנועי AI מציינים מקורות (בעיקר בגרסאות מבוססות אינטרנט כמו ChatGPT עם browsing, Claude Pro, או Gemini Advanced).
  • אתרים עם סמכות גבוהה ו-SEO תקין נוטים להופיע כקישורים בתחתית התשובה, או כאזכור בתוכן עצמו.

לדוגמא –  אם אתר מסוים עוסק בקידום אתרים ויש לו בלוג מקצועי שמדורג טוב, יש סיכוי שהמנוע AI יתן לכם תשובה מבוססת על המידע המוצג באתר זה.

SEO קלאסי משפיע על נראות באתרי AI מבוססי חיפוש 

  • מנועי AI כמו Perplexity או Gemini עם אינטרנט פתוח מציגים תשובות המבוססות על חיפוש ברשת.
  • בחיפוש כזה, אתרים המופיעים גבוה בגוגל נכנסים יותר למערך השיקולים של ה-AI להצגה בפני המשתמש.

משמעות – קידום אורגני טוב = חשיפה רחבה גם מחוץ לגוגל, בעולמות AI.

קידום אורגני מגדיל את הסיכוי שהתוכן שלכם יאונדקס ויופיע כחלק מתשובות במחוללי ה AI השונים.

תוכן שנכתב לפי עקרונות SEO, כולל כותרות מסודרות (H1-H3), טקסט מפורט וידידותי למשתמש הכולל נתונים מובנים (Structured Data), תמונות , קבצי pdf וכל חומר ויזואלי שמביר טוב לגולש על מה מדובר נחשב קל יותר לסריקה גם על ידי הכלים ב –  AI וגם על ידי מנוע החיפוש של גוגל, מנועי AI מסתמכים על מבנים טקסטואליים ברורים כדי להפיק מהם תשובות.

המסקנה שלנו…

AI וקידום אורגני בגוגל – SEO לא מתחרים – הם משלימים זה את זה!

בשנת 2025, לא מדובר בבחירה בין קידום אורגני בגוגל לבין חשיפה דרך בינה מלאכותית – אלא בגישה משולבת, אתרים שמבוססים על אסטרטגיית SEO נכונה, עם תוכן מעמיק, נגיש ונכתב בצורה מותאמת לשאלות של גולשים – מרוויחים גם מגוגל וגם ממנועי AI.

רוצים לדעת עוד על השפעת קידום אורגני על AI? צרו קשר

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

מאמרים נוספים

בואו נעבוד יחד

ספרו לי קצת על העסק שלכם.
עם הניסיון שצברתי בתחום הפרסום באינטרנט והבנת חשיבות בניית התשתית הנכונה לעסק,
נוכל להגיע לתוצאות מרשימות לקידום העסק שלכם בגוגל והעלאת התודעה של העסק שלכם
בעולם האינטרנטי, השגת מטרות, המרות ולידים איכותיים.

על העבודה שלי

קוראים לי עודד בן סימון
אני נשוי ויש לי 3 ילדים מדהימים.
חי ונושם את תחום הפרסום באינטרנט משנת 2007.
במשך השנים עבדתי מול אלפי לקוחות.
* מאמין בשירות אישי!
* לעולם לא סוגר עסקה אם לא נפגשנו פנים אל פנים!

העבודות שלנו

רוצים לדעת עוד?