times
times
times
angle-right

10 עובדות עדכניות על קידום אורגני בגוגל (2025)

בעלי עסקים יקרים, כמה פעמים שמעתם את המושג קידום אורגני בגוגל? הלקוחות יחפשו ביטוי וימצאו אתכם לבד? מקום ראשון בגוגל? ועוד. כל אלו נכונים, אך לפני שתבחרו לקדם את האתר שלכם בצורה אורגנית סיכמנו עבורכם 10 עובדות קידום אורגני בגוגל לשנת 2025.

1. Google SGE (Search Generative Experience) משנה את תוצאות החיפוש

גוגל משיקה בהדרגה את חוויית החיפוש הגנרטיבי (SGE), שבה תשובות מבוססות AI מופיעות בראש תוצאות החיפוש. אתרים שמצליחים להופיע בתוך מקטע ה-AI נחשפים יותר, אך תחרותיים יותר. נדרש תוכן סמכותי, מפורט ומועשר בנתונים מקוריים.

2. EEAT חשוב מאי פעם (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness)

גוגל נותנת עדיפות לתוכן שמציג ניסיון אישי (Experience), לא רק ידע מקצועי. אתרים הכוללים תובנות אישיות, סיפורי לקוח או חוויות משתמש – נהנים מיתרון קידומי.

3. בינה מלאכותית ככלי – לא תחליף

למרות השימוש הגובר ב-AI לכתיבת תוכן, גוגל מזהה תכנים שנכתבו באופן שטחי ולא מעמיק. רק תוכן איכותי, עם ערך ייחודי, מקודם באמת. כלים כמו ChatGPT עוזרים – אבל נדרש פיקוח אנושי מקצועי.

4. קישורים חיצוניים פחות חשובים מבעבר

לפי עדויות מבפנים (כולל של ג'ון מולר), גוגל הפחיתה את המשקל של לינקים חיצוניים כאות דירוג. הדגש עבר לאיכות התוכן, חוויית משתמש, והקשר בין עמודים באתר.

5. וידאו שולט – גם בתוך תוצאות חיפוש

גוגל מציגה יותר תוצאות מ-YouTube ו-Reels בתוך SERP. אתרים שמשלבים סרטונים בתוכן (כולל הטמעה ביוטיוב או וידאו עצמאי) מקבלים יתרון אורגני, בעיקר במובייל.

6. אופטימיזציה לדיבור ולקול (Voice Search)

גוגל עדיין שמה דגש על חיפושים קוליים – במיוחד בשפה טבעית (שאלות כמו "איך לבחור עורך דין מקרקעין?"). חשוב לשלב שאלות ותשובות בגוף התוכן.

7. תוכן לוקאלי עם התאמה אזורית מקבל בוסט

במיוחד בישראל, אתרים עם דפי נחיתה מקומיים (לפי עיר או שכונה) מקבלים עדיפות בתוצאות האורגניות. שילוב של מפות, ביקורות ודאטה מקומי תורם לקידום.

8. טכנולוגיית Index Now משתלבת

גוגל עדיין לא מאמצת את IndexNow כמו Bing, אך יותר אתרים (בעיקר בזירה הגלובלית) מתחילים לאפשר שליחה מיידית של עדכונים על תוכן חדש. מזרז אינדוקס.

9. אינטגרציה עם structured data נדרשת כמעט בכל עמוד

סכמה (Schema) מתקדמת – כולל לדפי שירותים, בלוגים, שאלות ותשובות, ביקורות – עוזרת לגוגל להבין טוב יותר את התוכן ולשפר הופעה בפיצ'רים כמו FAQ, כוכבים, או snippet.

10. Core Web Vitals נשארים קריטיים – עם חידושים

המדדים CLS, LCP ו-INP (חדש במקום FID) הם חלק מהדירוג. אתרים איטיים, קופצים או לא מותאמים למובייל ממשיכים להיענש. חוויית משתמש היא חלק מה-SEO.

רוצים שנקדם אתכם בצורה אורגנית?
חייגו – 054-2634434

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

מאמרים נוספים

בואו נעבוד יחד

ספרו לי קצת על העסק שלכם.
עם הניסיון שצברתי בתחום הפרסום באינטרנט והבנת חשיבות בניית התשתית הנכונה לעסק,
נוכל להגיע לתוצאות מרשימות לקידום העסק שלכם בגוגל והעלאת התודעה של העסק שלכם
בעולם האינטרנטי, השגת מטרות, המרות ולידים איכותיים.

על העבודה שלי

קוראים לי עודד בן סימון
אני נשוי ויש לי 3 ילדים מדהימים.
חי ונושם את תחום הפרסום באינטרנט משנת 2007.
במשך השנים עבדתי מול אלפי לקוחות.
* מאמין בשירות אישי!
* לעולם לא סוגר עסקה אם לא נפגשנו פנים אל פנים!

העבודות שלנו

רוצים לדעת עוד?