- למה זה הפרמטר המרכזי כיום?
- 1. ציון שם המחבר ביחד עם פרטי הכותב
- 2. כתיבת תוכן "מומחה" אמיתי
- 3. אזכורים והפניות למקורות חיצוניים איכותיים
- 4. עמוד "אודותינו" חזק ומפורט
- 5. הוכחות חברתיות (Social Proof)
- 6. עדכון תוכן ישן
- 7. אופטימיזציה לחוויית משתמש (UX)
- 8. תוכן נטול שגיאות כתיב מנוסח נכון
- 9. הצגת מידע תומך כגון: תרשימים, גרפים, תמונות מקוריות
- 10. פרטי יצירת קשר מלאים
- מידע זה נלקח מהמקורות הבאים:
נכון לשנת 2025, אחד הפרמטרים הכי חשובים בתחום הקידום האורגני בגוגל SEO הוא "איכות ואמינות התוכן (E-E-A-T)"
ראשי תיבות של Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness (ניסיון, מומחיות, סמכות ואמינות).
למה זה הפרמטר המרכזי כיום?
- גוגל עצמה מקדמת את E-E-A-T כבסיס להערכת איכות דפים במיוחד בתחומים רגישים כמו בריאות, משפטים, כספים (תחום שנקרא YMYL – Your Money or Your Life).
- האלגוריתמים של גוגל הפכו חכמים יותר ומבוססים על AI ולכן הם יודעים להעריך לא רק מילות מפתח אלא את איכות המידע והכותב.
- ישנם המון חיפושים כיום במחוללי AI כמו Chat GPT, Gemini ו-Claude חייב שהתוכן יהיה עשיר, מהימן, ברור, ומתועד כדי ש – מחוללי ה AI השונים יציגו אותו כ”תשובה מומלצת” כאשר הגולשים שואלים.
סקרנו עבורכם 10 דגשים הכי חשובים לשיפור אמינות התוכן באתר לפי עקרונות E-E-A-T של גוגל, נכון לשנת 2025
1. ציון שם המחבר ביחד עם פרטי הכותב
ציין מי כתב את התוכן כולל שם מלא, תחום התמחות, ניסיון מקצועי, ואם אפשר קישור לעמוד "אודות" או פרופיל מקצועי (LinkedIn / עמוד באתר).
2. כתיבת תוכן "מומחה" אמיתי
אם אפשר, כתוב או תערוך תוכן על ידי בעל ידע אמיתי בתחום (עורך דין, רופא, מהנדס וכו') במיוחד בנושאים רגישים. תוכן שנכתב ממקור מוסמך נתפס כאמין יותר.
3. אזכורים והפניות למקורות חיצוניים איכותיים
כלול קישורים חיצוניים ל – מקורות סמכותיים (כמו אתרי ממשלה, מוסדות אקדמיים, אתרי חדשות מוכרים). זה מעיד על מחקר ומקנה לתוכן עומק.
4. עמוד "אודותינו" חזק ומפורט
יצירת עמוד "אודותינו" שמסביר מי עומד מאחורי האתר, מה הניסיון שלו, אילו לקוחות עבדו איתו, וכולל פרטי קשר ברורים מעלה את רמת האמון.
5. הוכחות חברתיות (Social Proof)
הוספת המלצות לקוחות, ביקורות, כתבות שפורסמו עליכם, אזכורים בתקשורת, או לוגואים של לקוחות מחזקת את האמינות.
6. עדכון תוכן ישן
גוגל מזהה מתי תוכן מיושן. עדכון תכנים לפי שינויים רגולטוריים, טכנולוגיים או נתונים חדשים משדר לגוגל שהאתר פעיל ורלוונטי.
7. אופטימיזציה לחוויית משתמש (UX)
אתר מהיר, קריא, מותאם לנייד, בלי פרסומות פולשניות – משדר מקצועיות ואמון. גם זה חלק מאמינות לפי גוגל.
8. תוכן נטול שגיאות כתיב מנוסח נכון
טעויות כתיב או ניסוח פוגעות באמינות. חשוב להקפיד על כתיבה עברית נכונה, סגנון מקצועי ומסודר.
9. הצגת מידע תומך כגון: תרשימים, גרפים, תמונות מקוריות
כשאתה מוסיף תוכן חזותי תומך בטקסט אתה מוסיף ערך מוסף שעוזר להבנה של הטקסט וגם משדר שאתה אוטוריטה בתחומך.
10. פרטי יצירת קשר מלאים
ציון מספר טלפון, כתובת מייל, כתובת פיזית ואפילו מדיניות פרטיות ותנאי שימוש – כל אלה תורמים לאמינות האתר.
מידע זה נלקח מהמקורות הבאים:
1. Google Search Central Blog הבלוג הרשמי של גוגל לקידום אתרים:
https://developers.google.com/search/blog
2. Google’s Search Quality Evaluator Guidelines מסמך ההנחיות הרשמיות של גוגל לבוחני איכות אנושיים (עדכון אחרון – אוגוסט 2022)
https://static.googleusercontent.com/media/guidelines.raterhub.com/en//searchqualityevaluatorguidelines.pdf
3. מומחים מובילים בתחום כמו Marie Haynes, Lily Ray, Moz ו–Search Engine Journal כולם מדווחים על החשיבות הגוברת של תוכן איכותי, כתיבה על ידי מומחה, בניית סמכות (כמו אזכורים באתרים חיצוניים) ועמוד “אודות” משכנע.
מומלץ לקרוא גם – 10 עובדות עדכניות על קידום אורגני בגוגל (2025)